Sklik je internetový reklamní systém umožňující zobrazování cílených textových inzerátů. Reklamy se zobrazují na stránkách výsledků vyhledávání ve vyhledávači Seznam, některých jeho přidružených službách jako je např. Zbozi.cz a Firmy.cz. Dále se tyto reklamy zobrazují např. i ve vyhledávači Atlas. Lze očekávat, že v budoucnosti bude přibývat stránek, kde se tyto reklamy budou moci zobrazovat. Sklik spadá svým zařazením mezi tzv. kontextovou a PPC reklamu. Dá se říci, že v Česku je Sklik v této oblasti z hlediska pokrytí nejdůležitějším reklamním systémem. Dalšími obdobnými kontextovými reklamními systémy jsou Google AdWords, AdFox a eTarget.
Výhody této formy reklamy:
Nevýhody této formy reklamy:
Správa tohoto reklamního systému je umožněna na stránkách www.sklik.cz, kde je také uvedeno více podrobných informací. Pokud firma usoudí, že je pro ni výhodné inzerovat v Skliku a zařadí jej tedy do svého reklamního nebo marketingového plánu, musí ještě provést důležité rozhodnutí – komu správu PPC kampaní svěří.
Z pohledu inzerenta je klíčovým faktorem kvalita správce jeho kampaní. Ten zásadním způsobem ovlivňuje úspěch jeho inzerátů a také návratnost vložených investic. Může tedy hodně peněz ušetřit nebo promarnit. Správce musí po založení účtu v Skliku zejména optimálně nastavit kampaně v úvodu: zvolit strukturu kampaně, vybrat vhodná klíčová slova, určit maximální ceny za jedno kliknutí atd. Neméně důležitá je i následná trvalá správa, kdy je nutné podle potřeby upravovat ceny, ladit znění inzerátů, reagovat na změny konkurence apod.
Pokud má firma jen malý rozpočet a chce tento reklamní systém jen zkusit, je teoreticky možné si na základě nápovědy Skliku.cz vytvořit a spravovat kampaň sám. To lze doporučit jen pokud je rozpočet opravdu malý a pokud v oboru firmy zatím není v Skliku příliš velká konkurence. Velmi dobrý praktický návod pro začátečníky je na webu Vetrovka.cz.
Při větších objemech inzerce nebo při velmi silné konkurenci už bývá lepší svěřit správu odborníkovi, z nichž ti kvalitní se nesnaží jen prodat své služby, ale jsou klientovi schopni poradit, zda je pro něj systém opravdu vhodný a jak z této inzerce získat co nejvíce reálně uzavřených obchodů za dobrou cenu.
2024 © Ing. Mira Vlach – Všechna práva vyhrazena